سبک زندگی

فصل و زمان گلاب گیری کاشان و تاریخ جشنواره در سال ۹۹

صل و زمان گلاب گیری کاشان ۹۹ از چه تاریخی آغاز می گردد؟ آیا مراسم و جشنواره گلاب گیری کاشان، قمصر و نیاسر در سال ۹۹ مانند ۹۸ برگزار می گردد؟ فصل گلاب گیری کاشان با توجه به شیوع ویروس کرونا آیا در برنامه مسافران باشد؟ شروع و پایان گلاب گیری کاشان چه تاریخی است؟ با ما همراه باشید

سخنی از طرف اهالی شهرستان کاشان در سال ۹۹

«ما اهالی شهرستان کاشان و شهرهای قمصر و نیاسر و … هرساله میزبان شما گردشگران محترم از سراسر ایران هستیم و شما قدم بر سر چشمان ما می گذارید. تقاضایی داریم از شما، با توجه به اینکه شهرستان کاشان و شهر های آن به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت بدی قرار داشته است، تمنا می کنیم جهت حفظ سلامتی خودتان و جلوگیری از وخیم شدن اوضاع در این شهرستان فعلا از سفر به این شهرستان خودداری کنیم. انشالله سال بعد خدمتگذار شما در این شهر خواهیم بود. ممنونیم»

تماشای مراسم گلابگیری و چیدن گلهای محمدی هرساله عده زیادی را به کاشان می‌کشاند و هزاران گردشگر داخلی و خارجی از گلابگیری کاشان دیدن می کنند.
فصل گلابگیری کاشان در بهار و معمولا از اواسط اردیبهشت شروع می‌شود و تا اواسط خردادماه (۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خردادماه) ادامه دارد.

گاها این زمان با توجه به شریط آب و هوایی کمی جلو یا عقب می افتد و البته در شهرهای مختلف شهرستان متفاوت می باشد.

مکان های گلاب گیری در شهر کاشان

گلاب گیری در کاشان معمولا در اکثر شهرهای اطراف کاشان که کوهستانی می باشند و گل محمدی در آن مناطق کیفیت مناسب دارند انجام می گیرد. البته در مناطق کویری نیز گل محمدی کشت می شود ولی کیفیت بالایی ندارد و به همین دلیل قیمت گل محمدی در آن مناطق پایین تر می باشد.
شهرهایی چون قمصر، نیاسر، برزُک و روستاهایی چون ون، سار، وادقان، خاوه، مشهد اردهال، قالهر، مرق، ویدوج، آذران، کامو از جمله مکان هایی است که گلاب گیری در آن انجام می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *